Talks

Tijd voor toelichting en verdieping. Ontmoet de mensen achter de voorstellingen en verrijk je kijkervaring met exclusieve achtergrondinformatie.
Scroll naar beneden voor meer info.

Highlight

Kies voor één van onze highlights. Gegarandeerd een bijzondere ervaring!

Locatie

Operadagen Rotterdam gebruikt haar stad als podium én decor. Veel voorstellingen zijn op onalledaagse en onontdekte locaties in de stad: pleinen, woonkamers, kerken, een oude wasserij, winkels, bovenop de Bijenkorf en zelfs een fitnesscentrum.

Language no problem

Text isn't necessary for the correct perception of the performance. When there's text, it's English spoken or surtitled.

Rolstoeltoegankelijk

Deze voorstelling is rolstoeltoegankelijk.

Boventiteling aanwezig

Deze voorstelling is voorzien van boventiteling.

Ariah Lester - The Other Side of the Sea

Ariah Lester presenteert tijdens Operadagen Rotterdam 2020 zijn nieuwste voorstelling THE OTHER SIDE OF THE SEA. Het is het vervolg op zijn kleurrijke debuut tijdens Operadagen Rotterdam 2019: THE GATE. Opnieuw brengt Ariah schijnbaar onverenigbare werlden samen op het podium. Centrale vraag in de voorstelling: hoe voelt het om je niet thuis te voelen bij de plek waar je vandaan komt?

In The Other Side of the Sea komen net als in THE GATE grote contrasten op harmonieuze wijze samen. Vier oudere dames uit Oostende delen het podium met twee drag queens en twee vogue dansers uit Rotterdam. Ze lijken op het eerste oog volstrekt verschillend, maar hebben bij nader inzien veel met elkaar gemeen.

Als onderdeel van het maakproces van The Other Side of the Sea maakte Ariah in de zomer van 2019 een reis naar zijn geboorteland Venezuela. Hij bezocht de geïsoleerde Chuao-gemeeenschap en maakte hier een videoverslag, dat eind 2020 verschijnt.

‘How does it feel to not belong to the place where you are from? The Other Side of the Sea is about that. It started with me going back to Venezuela, looking for my roots and origin. The feeling not to belong to The Netherlands, but neither to my country. Going back to my city wasn’t enough, as the cosmopolitan space is full of intersections and inheritances. I had to go back to a source, a place that would give me that experience of ‘being Venezuelan’ (which I never had). The paradox of going towards the unknown to find a sort of origin, a kind of familiarity.’

Terug naar overzicht