Recensie Jungle Boek

Blogger Margriet Vonk bezocht samen met haar dochter de voorstelling Jungle Boek. Lees in haar blog een sfeerverslag van de avond.

"Ja, we hebben ook weer wat geleerd op deze avond: ieder heeft z'n eigen angst en respecteer de wetten van de jungle en......laat vooral je mooie spullen thuis want voor je het weet gaat een o zo leuk aapje er mee aan de haal!"

Na 7 jaar 'onthouding' terug in het theater

Brutale apen, een sidderende slang, gevaarlijke messen en doodsbedreigingen. Een kleine greep uit de ingrediënten van een nieuw, ditmaal Jungle Boek, avontuur van het enige echte Hofpleintheater. Als moeder van een dochter die tien jaar bij het Hofpleintheater speelde, kennen we het klappen van de zweep inmiddels wel. Toch was het al heel wat jaartjes geleden dat we samen bij een voorstelling waren: zij op de planken en ik in het publiek.

foto Maarten Laupman

Maar vanavond was het na 7 jaar 'onthouding' zover: ditmaal samen in de stoelen, vol verwachting van een nieuwe voorstelling. Zouden we het nog steeds leuk vinden of is het jeugdtheater alleen iets voor jonge kinderen en hun meestal jonge ouders? De sfeer is hetzelfde: opgewonden vaders en moeders, gespannen spelers, (of juist andersom?), bossen bloemen, in afwachting van het einde van de voorstelling en kleine broertjes en zusjes die niet weten wat hen te wachten staat.

Laat je goud en blingbling vooral maar thuis!
De sfeer zit er onmiddellijk in als de zaal wordt besprongen door brutale apen die het voorzien hebben op je goud, zilver en ander blingbling. Nadat de beestjes zich publiekveilig hebben verschanst op het podium, ontspint zich het spannende verhaal, gebaseerd op het alom bekende Jungle Boek. Bijzondere toevoeging is dat de zaal ook vaak onderdeel vormt van de voorstelling. Spelers gaan niet via de coulissen af maar rennen, hun partij stug doorzingend, de trappen op, dicht langs het publiek. Hulde voor de zangers, individueel en als koor en ook voor het fantastische spel en vooral niet te vergeten: de geweldige dierenpakken en het prachtige decor. Ja, we hebben ook weer wat geleerd op deze avond: ieder heeft z'n eigen angst en respecteer de wetten van de jungle en......laat vooral je mooie spullen thuis want voor je het weet gaat een o zo leuk aapje er mee aan de haal!

foto Maarten Laupman

O ja. Bij de bar kun je nog steeds van lekker grote roze/gele spekken kopen! Dit maakt het feest der herkenning compleet!

afbeelding van Margriet  Vonk