Recensie baby-opera Korall Koral (0+)

Blogger Mirjam van Rijn bezocht met haar baby tijdens de Kids Uitmail Operadag de baby-opera Korall Koral. Lees haar sfeerverslag.

"Mensen kijken je soms vragend aan als je aangeeft dat je naar een babyconcert of een baby-opera gaat: daar heeft die kleine spruit toch helemaal niets aan? Is dat geen bezigheidstherapie voor de overactieve, stadse ouder?"

Zullen ze het interessant vinden?

Als dat ook jouw eerste gedachte is, dan had je eigenlijk vanmiddag in de Rotterdamse Schouwburg moeten zijn tijdens 1 van de 3 voorstellingen van de baby-opera Korall Koral. Ik was er met mijn dochter van 17 maandjes bij de tweede voorstelling van die dag (15.30 uur). We mochten met elkaar een tent in vol met kussens en aparte muziekinstrumenten en toen begon het...waar komt toch dat rare geluid vandaan en wat doen die dames grappig! Wat knispert dat roze doek leuk! Wat komen er rare geluiden uit de inktvis!

Zullen ze gaan brullen?
Voorstellingen voor de allerkleinsten zijn er helaas nog niet veel. Dat vergt van een artiest namelijk een andere houding dan normaal, wanneer tribune en toneel tot afstand leiden. Daarnaast moet de artiest in kunnen spelen op de behoeften van die kleine spruiten. Want gelukkig zijn zij nog niet zo gesocialiseerd dat ze rechtop zitten en keurig applaudiseren na afloop. Als het ze niet bevalt, dan krijg je dat direct terug. Des te bijzonderder dus dat Operadagen Rotterdam een voorstelling als Korall Koral heeft geprogrammeerd.

foto Erik Berg

Zullen ze volgend jaar weer een baby-opera programmeren? Ah toe?
Ik heb nog nooit 30 kleintjes met ouders en al in zo'n kleine ruimte zo rustig zien blijven: de kleintjes gingen er in op, hadden mooie grote ogen van verbazing en lachten om de gekke bewegingen en geluiden. Wat bleven ze allemaal goed opletten en stil genieten! Ik lijk zelf weer net een kind als ik maar besluit om de dagen af te tellen tot er weer een baby-opera is....dan met baby nummer 2, want nummer 1 zal dan bij de kleuter-opera te vinden zijn!

Foto Erik Berg

Klik hier voor een sfeerfilmpje!

afbeelding van Mirjam van Rijn

door: Mirjam van Rijn

Mirjam van Rijn is moeder in Rotterdam en blogt op www.uktuktuk.nl over mooie evenementen en leuke adresjes in Rotterdam waar je met je kleintje naar toe kunt en zelf ook hip kunt blijven. Alle adresjes zijn zelfbezocht: van een jonge moeder, voor jonge moeders dus: naar buiten met die spruiten!