Tijd voor toelichting en verdieping. Ontmoet de mensen achter de voorstellingen en verrijk je kijkervaring met exclusieve achtergrondinformatie.
Scroll naar beneden voor meer info.
Kies voor één van onze highlights. Gegarandeerd een bijzondere ervaring!
Operadagen Rotterdam gebruikt haar stad als podium én decor. Veel voorstellingen zijn op onalledaagse en onontdekte locaties in de stad: pleinen, woonkamers, kerken, een oude wasserij, winkels, bovenop de Bijenkorf en zelfs een fitnesscentrum.
Text isn't necessary for the correct perception of the performance. When there's text, it's English spoken or surtitled.
Deze voorstelling is rolstoeltoegankelijk.
Deze voorstelling is voorzien van boventiteling.
In de online persmap vindt u persberichten, persfoto’s, video’s, logo’s en ander beeldmateriaal.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Matthijs van Burg: matthijs@operadagenrotterdam.nl.
Financial Times
Rotterdam’s Opera Days festival brings opera to the people. ‘Opera Days not only serves those who love opera, but also creates a new public by bringing performances to normal neighbourhoods.’ – Ahmed Aboutaleb, mayor of Rotterdam
NRC Handelsblad
Feit blijft dat de Operadagen Rotterdam al in het openingsweekend een mooi gemêleerd publiek wist te trekken: jong, oud en met veel verschillende culturele achtergronden. De klassieke opera zou zomaar een heel nieuw publiek voor de poorten kunnen hebben staan. Kwestie van het genre even ‘oprekken’.
NRC Handelsblad
Geen hapklare opera’s, wel een nieuw publiek. De Rotterdamse Operadagen staan traditioneel garant voor een gevarieerd muziektheaterprogramma. Missie: de grenzen van opera ‘eigentijds oprekken.
Telegraaf Vrij Magazine
Een muzikaal parcours door het ziekenhuis en hiphoppers die dansen op Monteverdi… ook dat is Operadagen Rotterdam! ‘Opera sexy maken’ noemt artistiek directeur Guy Coolen dat.
Scenes Theatermagazine
Het avontuurlijkste operafestival van Nederland. Bij Rotterdam denk je aan geen woorden, maar daden, niet aan opera. Bij opera denk je aan de Nationale Opera in Amsterdam. Maar hoewel daar jaarlijks het Opera Forward Festival plaatsvindt en muziektheater ook een prominente plek heeft in het Holland Festival, zag ik de laatste jaren de meest verrassende voorstellingen tijdens de Operadagen Rotterdam.
De Volkskrant over Sylvia:
Met schilderachtige scènes hink-stap-sprongsgewijs door de biografie van Sylvia Plath. Of niet? ★★★★
AD over Vaarwel Dijkzigt
Tijdens het muzikale parcours klinken aria’s in de operatiekamer en op de gangen. De cello, accordeon en baglama (een Turks snaarinstrument) zwiepen op en klinken ingetogen. ‘Die klanken brengen je echt bij je gevoel. Ik kreeg direct kippenvel bij het verhaal van iemand die een longtransplantatie kreeg.’
Operamagazine Place de l’Opera over Reading Salomé
Uitstekend spel van de vier heren, met vlotte verkleedpartijen en mooi playbackwerk. Een openingsvoorstelling zoals je die van de Operadagen Rotterdam mag verwachten: opera, maar wel anders.