Tijd voor toelichting en verdieping. Ontmoet de mensen achter de voorstellingen en verrijk je kijkervaring met exclusieve achtergrondinformatie.
Scroll naar beneden voor meer info.
Kies voor één van onze highlights. Gegarandeerd een bijzondere ervaring!
Operadagen Rotterdam gebruikt haar stad als podium én decor. Veel voorstellingen zijn op onalledaagse en onontdekte locaties in de stad: pleinen, woonkamers, kerken, een oude wasserij, winkels, bovenop de Bijenkorf en zelfs een fitnesscentrum.
Text isn't necessary for the correct perception of the performance. When there's text, it's English spoken or surtitled.
Deze voorstelling is rolstoeltoegankelijk.
Deze voorstelling is voorzien van boventiteling.
Fascinerende solo met de energie van een punksong
De jonge theatermaker Kaatje Kooij gebruikt taal in de monoloog Cloyne als een instrument zoals iconische punksterren hun gitaar behandelen: vals en rauw. Op het einde moet alles kapot. Inhouden uit angst om op je bek te gaan, extremistisch nachtwandelen omdat je gedachten dan pas op gang komen, en je ware gezicht niet laten zien omdat dat alleen maar in de weg zit. Cloyne gaat overal doorheen met een wijze, eigenaardige blik, cabareteske houding en ritmische toon. Kaatje Kooij zoekt het kitscherige op binnen theater en daagde schrijver Tommy Ventevogel uit om echte emoties op papier te krijgen.
idee, concept en spel: Kaatje Kooij
tekst en muziek: Tommy Ventevogel
licht: Bas Standaar
eindregie: Mirjam Koen
productie: Kaatje Kooij i.s.m. OT rotterdam